احيا و حفاظت از منابع طبيعي جز با مشاركت مردم امكان پذير نيست .



به گزارش يزدفردا" معاون وزير جهاد كشاورزي در مراسم توديع و معارفه مدير كل منابع طبيعي استان با اشاره بر حضور مردم در حفاظت از منابع طبيعي در كشور گفت : تجربه نشان داده است كه هر كجا كاري با مشاركت مردم صورت گرفته از موفقيت خوبي برخوردار بوده است و از آن جا كه فعاليت منابع طبيعي بسيار گسترده است به همين دليل مشاركت مردم باعث افزايش موفقيت و گسترش محدوده كاري آن مي شود .




رئيس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري كشور ارتباط مستقيم منابع طبيعي با محيط زندگي مردم و نقش به سزاي جامعه در حفاظت از اين منابع را ياد آور شد و افزود : قرار گرفتن مباحث منابع طبيعي ،آبخيزداري و تشكيل يگان حفاظت از جمله راه هاي حفاظت از منابع طبيعي است كه هم اكنون در دستوركار اين سازمان قرار دارد و اميدواريم با كمك حركات هاي مردمي و ايجاد گشت هاي هوايي حفظ و حراست اينمنابع خدادادي در متن جامعه نهادينه شود .

فرود شريفي خواستار فرهنگ سازي مناسب از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي د حفاظت از منابع كشور براي انتقال اين منابع خدادادي به نسل بعد شد .

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد هم در اين مراسم بااشاره به اين كه استان يزد از نظر وسعت بياباني و كوير دومين استان كشور است اضافه كرد : استمداد حيات در اين استان در گرو فعاليت گسترده اداراتي نظير منابع طبيعي است كه تاكنون فعاليت هاي خوب و گسترده اي را در اين بخش انجام داده است . عبدالرسول دوران حفظ و حمايت از منابع طبيعي را وظيفه آحاد مردم عنوان و خاطر نشان كرد : منابع انساني و طبيعي به يكديگر وابستگي دارند كه از مولفه هاي اساسي اقتدار ملي در كشور محسوب مي شوند و بايد با يك تلاش همه جانبه و مردمي در حفظ و حراست از اين منابع طبيعي بكوشيم . وي خواستار تعامل و همكاري همه دستگاه هاي اجرايي استان در نگهداري از منابع طبيعي و كمك به اين اداره كل شد .در اين جلسه از خدمات مهندس محيطي تشكر و قدرداني گرديد و مهندس عالم به عنوان مدير كل منابع طبيعي معرفي شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا